Sunday, June 21, 2015

Umrah 6.0


Assalamualaikum

Okey continueee sikittt lagii . As conclusion spjg pergi umrah :)

Memang such a wonderful memories sgt dpt pergi umrah sekeluarga(except abglong+abg ija) tapi bawak mak ngah and opah su . Mmg kena byk sgt bersbar sbb bawa org yg uzur ke mekah tp alhamdulilah dipermudahkan segalanya :)


Masa ni nak naik eskalator opah su takot sebenarnya sbb terbalik mcm tu haa . Ayah pulak kena pegang kuat spy xjatuh . Hehe ..

Yg bestnya kat mekah kan bila setiap waktu solat mesti kompem semua kedaii semua gerai ke apa ke semua tutup . Even time tu tgh ramai customer pun dorg smua kelam kabut dahh . So dlm 15 min b4 smua lenggang dah . Semua berpusu ke masjid and ada menunggu dlm saf dah masuk waktu even kat depan kedai sendirii .




 Masa perjalanan dr mekah-madinah . Masuk je solat waktu masa tu azan maghrib tau . It was such a long higways yg kiri dan kanan hanyalah padang pasir akan terlihat penuh kereta berhenti di tepi2 jalan dan ambil wudhu guna botol air yg diisi khas utk wudhu . Dan terusss Allahuakbarrr ! Angkat takbir dan solat disitu . Such a beautiful experience i ever had . Kalau kat sini jgn harap la sesiapa nk berhenti tepi highways dan angkat takbir . Smua tggu smpai rnr T.T tabikk gilaa org islam kat sana . Subhanallah . 

As conclusion , mmg xpuas lagi nak beribadat nak kumpul pahala kat sana . Nak beribadat nak ziarah Rasullulah lagiiii. In sha Allah one day :))





No comments:

Post a Comment

hey ! would you like to share something ? ^^