Showing posts with label MEMBEBEL. Show all posts
Showing posts with label MEMBEBEL. Show all posts

Monday, February 2, 2015

Tentang hati

 Assalamualaikum :)

1.16 pagi. Angsana 255 :)

Hari ni dah msk mggu ke 7! Mksdnya dh setengah sem perjalanan sem akhir berlaluuu . Pantasnya masa berlaluuuuu ouch final exam is around the corner oh emm geee ! Dia pnya gelabah nak final pergh perghh xterkatoo den but kita lek dlu sbb byk esaimen n final projek yg nak disiapkan . Oh yea. I join "Qs estimation competition" group with aizat and latifi . That maybe can furnish my estimation skill and of course i do because of the certificate ! And maybe the reward. For the first place about Rm200 . InshaAllah will grab it ! 

Okey actually lah sebenarnya baru balik dr ceramah perdana kat dsi bertajuk "tentang hati" menarik bukan ? Ehek . By ustazah fatimah syarha tauu :)) ya Allah comel sgt beliau dgn suara dan air muka serta tiap butir bicara beliau tersusun rapi penuh hemah dan tertib . Beliau menekankan tegas niat arah tuju yg kita tempuh dlm hidup ni . Memberikan kesedaran tentang peranan hati dan nilai sebenar kehidupan.

Segalanya bermula dgn niat . InshaAllah niat yg baik dipermudahkn segala urusan . Usaha dan doa juga merupakan pemangkin yg bila mana apabila kita berusaha bersungguh2 dan berjaya. Kita tidak berasa sombong kerana tahu tangan Allah yg menghulurkan bantuan dan apabila kurg berjaya kita tahu ada hikmah dan sebab tersendiri yg perlu kita redhai. Semuanya berlaku dgn izin Allah. 

Hati ? Hatilah yg mengusai kita yg menjadi raja didlm diri memberi arahan kpd otak dan tubuh badan . Hati yg ikhlas dan baik memberi kesan yg baik kps diri seseorang . Dari mata cinta turun ke hati . Jadi iman lah yg selalu mgawal dan menjaga hati hati ini . 

Ustazah berkata,

Seorang gadis sunti ini ibarat sekuntum bunga mekar di dlm ladang yg mempunyai pemiliknya . Selalu disiram dan dibaja agar sentiasa mekar . Akan tetapi akan tiba masanya org asing yg datang ke ladang lalu berkenan akan kecantikan bunga tersebut . Janganlah terus memetik bunga tersebut kerana ianya akan layu. Oleh itu, mintalah izin tuannya dan ambil dan jagalah dgn cara yg betul agar terus mewangi :))

Jalani hidup ini berpandukan Al-quran yg penuh dgn kata2 motivasi dan fakta yg nyata. Berdampinglah dgnnya kerana hidup yg berlandaskan Al-quran dan sunah menjamin kehidupan yg harmoni terutama dialam perkahwinan. 

Kehidupan dunia ini yang mana akhirat sana lah yg kekal abadi. Berjuang dan berusaha mencari bekalan amal utk kehidupan yg baik di syurga kelak. InshaAllah :)

Terima kasih ustazah fatimah syarha :)

Selamat malam .
 The trap in a circle that you made :)

Friday, January 30, 2015

Best ke jd org besar ?

Hello ! 
It weekend on 31 jan 2015 ! What how fast time fliesssss oh em geee !! Kang tetiba je dah habis tahunn . Apa motif ni sebenarnya . Okey tahun ni sgt penting as thun ni hbis dip thun ni jgk msk deg inshaAllah . Whaoo 21 tahun dah . Okey masa kecik2 dlu rasa dah besar seronoknyaaa tinggii okey but then dah 21 pendek tetot tu jgk hengko ili -,- lps tu selalu fikir jd org besar tu seronok ee dah besar berangan jd itu ini bwk kete vroomm vrommm ehekx 

But then when im 21 years old, then i realised the older we are, the bigger the responsibilities . Mcm mama ckp lah . Mkin byk tggung dan jawab so makin matang ni memerlukan byk proses contohnya assignment kena reject,putus cinta, stress kerja, bila xde duit, bila ada masalah dgn org. Itu semuakan proses kematangan sbb hidup ni ada turun naiknyaa . Sbb tulah kena bersyukurrrr atas apa jua yg ada then realised mesti ada hikmah disebalik tiap kejadian yes it is ! Tu abglong ckp even bnda sekecil bnda pun percayalah ada hikmah n sbbnyanya terjd seseuatu bnda or perkara tu . Allah maha mengetahui tauu . Trust on him 

Dengan Allah bebila je kita boleh berdoa or minta or even minx ampun. Ingt dlu masa kekecikkan selalu cakap 'bodoh' bila marah kat sibling selalunya then org ckp ckp bodoh ni msk neraka trus sebut "taubat100" byk kali pulak tuuu . Hahahhahaha . Kelako beteii . Ingat sebut taubat tu hilang dosa dah . Adhoii . 

Pastu skrg even tgh jalan kaki tgh mkn tgh sorg2 tgh berharap pape pun ckp je nak tu nak ni kekdg tu inshaAllah , Allah kabulkan on the spot ! Pergh bahagia sgt alhamdulilah. 

K motifnya sekrg ni gua tgh bosan kat library sengsorg .K tu je entry hari ni . Nnt ittew bebel lagi tauu awaaaa . Hahahaha. Have a nice weekend everyoneee ! 
K ni bukti gua xtipu yg gua bosan . Ceh dh pndai gegua skrg . Hahahaha

Saturday, November 22, 2014

A dream

Have u ever had a nightmare ?
Nope i mean here a dream that you really felt like a reality ? :o 

Ahh but not a nice dream and sometimes no logic at all . 

How abt when you felt the scared, the anger and the tiredness till you awake and istighfar a few times at the middle night . 

Blurgh i hate !

the annoying part is when you awake at 8.00 am already but so lazy to wake up and close your eyes again and againnn ! The dream continue like a story line ! Brrr~~




Thursday, August 28, 2014

Atelophobia



Betul deep sgt . Simpanlah lindungilah bagi bila tiba saatnya teristimewa yang punyai hak memiliki kulit awk semanis buah manggis yg manis tu :))


Just another day of internship yay i love sesemakkan meja acah busy mcm ni :/ my talent ! Ahaaaa . 


Indeed . I admit past time keep a thousand one memories that u cant even forget bcus it just one if your life time story . Have a faith and rmbr that u can change future but not the past . So let move and create a new story with much more memories ! :D






Being me, im the girl who full of flaws, imperfecto, lack this and that . With all the flaws im still being me because  sometimes we dont realise that there someone who love everything about you hate abt yourself ! Chillin ^^ 

Tuesday, August 19, 2014

Dunya


AssalamualaIkum . okey this entry i would like to talk about palestin. i know im just nobody but as a muslim, we're are actually 'saudara seislam' . however, no worries dear palestian, we have
the Izz ad-Din al-Qassam Brigades carried out a number of attacks against Israelis. Allah will help them, no matter how please don't stop praying. 


as for that, we as a muslim must keep boycotting israel product. yes i know their product is like a half part of our daily uses. maybe we can't help them more but we still helping. then, you can give a donation through sms as simple as this .

its easy right ! :) hehe



this sectional of verse that i found in my holy al-quran said : 
' wahai org2 yg beriman! bersiap siagalah kamu dan majulah ke medan pertempuran secara berkelompok atau majulah bersama-sama'

'barang siapa berperang di jalan Allah, lalu gugur atau beroleh kemenangan maka akan Kami berikan pahala yang besar kepadanya'

a piece of love letter :)



LA ILAHA ILLA ALLAH

There is no God but ALLAH

Saturday, November 17, 2012

they should aware



hai guys ! hehe ,. ade ke org yg bace pn ,. bia la syok seniri pn ,. blog saye sukehati sye lahh :p
cuti sem tggal lagi 2 minggu camtu je lagi ,. citernye sekarang ni mmg puas betulbetul lah cuti sampai bosan thap petala ke lapan ! *hyperbola pulak =='  disebabkan ayah pegi haji xdapat g bercuti manamana ,. sedangkan time syudy dulu . sampai termimpi2 sampai genting ( ToT ) so sadd ,. but its oke as long as ayah dapat jadi tetamu Allah tahun ni ,.Alhamdulilah :)

tahun baru dah bermula ., maal hijrah 1434 ,. alhamdulilah ., so ape lagi ingat tahun masihi je beria nak azam baru ,countdown , bunga api segala bagai .. thun islam cam mna pulakk ?? hmm ,. so sempena maal hijrah ni ., sama2 lah kita berubah ke arah kebaikan (tabdil jayyid ) and doakan utk rakyat palestin di gaza ,. geram betul dgn israel nih ,. they should be grateful sbb Allah dah jadikan mereka kaum yg paling bijak tp tengok ,. nauzubillah ,. lets boikot coca cola , nestle , loreal and yg paling susah kot Mcd *dah la baru bukak kat seri iskandar =='  hmm ,. whatever :p


hudoh benor rupenye ,. haha ,.




ouh ye ,. barang-barang dari mekah dah smpai ,. ayah kirim dulu sbb nanti overload pulak kat airport ,. ada kacang , buah tin , zaitun , kismis ,sejadah , minyak wangi ,. semua tu utk sedekah kat sedara mara ,. and the most important ,. ayah belikan jubah yg paling cantik sekali utk saye :D black in kaler patu bunga pinkbiru <3 sweet takk ?? hee *buatsyokpulakk . minggu depan ayah balik ! taksabar taksabar !! semoga semuanya selamat ,. aminnn ,. *thanx viber and whatapps :))

Wednesday, October 31, 2012

sometimes ..


sometimessss ,...

sometimes ,. we thinks that we are good enough for them ,. we are their everything ,. we are their soul ,. we are their behalf ,. sometimes ,......

but sometimes ,...
    we are wrong ,.
             we did mistakes ..,.

there are thing they not share ,... not tell ,.,. not ,.. and not ,.

 maybe ,.. they need some space for themselves .... some space without us around ,..

or maybe they don't want us to disturb them ,. or we are just their burden ,. OMG ,.  how hurt my heart hear this word ,. really ,. really ,. hurt ., only GOD know ,.

we know they loves us ,. they care ,.

but ,..
maybe ,. they need some privacy ,. some space without us ,. without our care ,. without ,..

if we love somebody , set them free ,. if they return ,. they were always yours ,. if they don't ,. they were never were ,. pray and left to Allah .,


pray , pray ,. never give up to pray ,..
 left it to God ,.
insyaallah ,.

           dear peeps ,.. please ,. never give up to the person that we loves the most ,. maybe they are the best for us as we loves them sincerely .,we care about them ., we felt calm hear their voice ,. maybe that  is the sign that they are our soulmates ,.
or maybe we will get another person which more better for us ,. we don't know ,. pray ,. pray for the best ,.

first love ,. not everybody got the chance to feel ,. it was amazing ,. amazing feeling ,. trust me ,. its amazing ,. it make your heart beat ,. beat extremely ,.it also make your heart hurt ,. hurt ,. hurt painly ,.,

sometimes ,. people always says that is only a puppy love ,. we know ,. not everything we plan will comes true ,.but sometimes ,. it is actually our true love ,. how sweet if it becomes true ,.


sometimes we felt like want to cry ,. cry as much as we can ,. to out every single sorrow .,
really want cry on their shoulder , in front of them and tell how much hurt we felt ,. how much we fear of losing them ,. but sometimes we just can only kept and cry inside alone ,.  nobody understand ,.

know the meaning of love ? a love is went someone break your heart and the most amazing thing is that you still love them with every broken piece ,.

we have a piece of heart to loved and be loved. , please God , gives us some strength ,.
sometimes ,.  we just pretend strong ,. pretend good ,. pretend okey ,.  remind ourself ,. no putting high hopes ,. worries it will hurt us then ,.



sometimes ,. they make something for our good in the future ,even it hurt but that is the best way to correct our mistakes ,.. they don't want us to become worst ,. enough ,. enough the mistake that we had create ,. we should felt grateful for this awareness ,. thanks God ,. alhamdulilah , and when the times comes ,. insyallah everything will be fine ,. everything will be like our dream ,.
now , just let it became our memories ,. memories that we never forget ,. memories that make our relay more matured ,.consider the memories as our childhood memories ,. its beautiful :)

                                                                  ~~the end~~~


p/s :  it was a long long time we doesn't met each other ,.from the bottom of my heart ,. in the name of God ,.
         i miss u  fullstop                                  




                                                                       

Tuesday, October 30, 2012

KLIA



dear Allah , please take care of my dad when he was performing hajj and umrah ,.
we're waiting for his return this 16th october 2012 ,. can't wait ! :D

Tuesday, October 16, 2012

a piece of heart


waaaa ,. awesomee !! semester break have start !!
the day that had been waiting for a long long time ,.
can't stand anymore in uitm ,.
everyday is tiring and bla bla bla ,.
pffftt ,.

 i learn so many new things in uitm ,.
i got a new good roomie and frensii :)
no boffiee oke ., hehe ,.
the thing that i have set in my mind is just ,.
studying , studying and studying,.
 for my bright future ,.


enough is enough ,.
no playing around ,.
study LILAHITAA'LA
insyallah ,.

semester 1 have finish ,.
complete perfectly ,.
even so many obtacle ,.
i face it strongly ,.
alhamdulilah :)

 i'm growing to be a matured person ,.
less gedix ,.less merengek ,.
i'm trying ,.
trying very hard ,.
dun noe whether it works or not ,.
but i'm trying ,.
only time can proof it ,.

 dear ALLAH  ,.
i'm nobody without you ,.
i'm just a girl without nothing ,.
you gave me everything ,.
i'm feel grateful ,.
THANK YOU ALLAH ,.


parent ,.
i love both of you so much ,.
thanks for everything :)


lastlyy ,.
shhh ,. reads slowlyy ,.


dear soulmate ,.

i don't know where are you now .,
i don't know whether i have found you or not ,.
if i have found you already ,. 
show me the right way  to be yours forever ,.
i just can pray ,.
and hope the best for myself ,.
no putting high hopes baby ,.
worries it'll hurt you then ,.
tawakaltuallah ,.


originaly by me :)