Friday, June 12, 2015

Umrah 5.0

Assalamualaikum

Continueeee..

Okey masa kat mekah kan jejak je kaki memang terpegun sgt dengan kemajuan negeri kesayangan Rasullulah ni . Alhamdulilah majuuuu subur je :)) yayan cakap "macam london lah kak !" Eceh dlm hati gue 'pigi london pun idok pornahhh porrdahhhh' harharharrr :p 

Mungkin ini dikatakan kota london tersebut lebih kurang kan uolss . Ihikss

Best sgt dapat ziarah makam rasullulah rasa bersyukur dan sgt bersyukur mnjadi tetamu Baginda . Rasullulah bersabda :
Sesiapa yg menziarahi kuburku wajiblah mendapat syafaatku. 
In sha Allah :)

Psangan yg bercinta hari hari ini mengambil gambar dihadapan kubah hijau dimana dibawahnya makam Rasullulah :)


Okey nexttt...

Kat sini best sgt sbb jumpa beberapa org yg rasanya teguran dari Allah :

1. As usual lah kan diri ini mmg suka benow jalan sorang2 ala bkn aloner pun bkn lonely pun sbb suka mcm tu rasa freee je ihikss.. Mksd free tu tak ditggu dan tak menunggu org so berlenggang kangkung pun no one cares ! Tetiba dtg om ni (indon gamaknya) tegur 'jgn jalan sorg jgn naik lift sorg bawa teman bahaya beginii bla blaa..' Kat tgh2 loby hotel tu adhoi semua org tgk itteww sobss hahahaha last2 xjd naik lift pdahal dh tekan, naik escalator alah nak g tgkat satu. Tp in sha Allah akan dicuba ya pakk  terima kasih atas teguran :)
 *gamaknya dia usha gue dr lepas balik msjd ke apa ni musykil -,-

2. Allah kirimkan seorang wanita dari palestin yg mengajar menbetulkan menerangkan maksud tersirat Al quran bersgguh2 walaupun xbrapa paham apa dia terangg sedihhh T.T tp bab tgur bacaan tajwid tu paham la dia suruh ulang siap betulkan hehe . 5 surah xsilapnya diperdengarkan olehku kpd beliau . Alhamdulilah . Last2 tu dia pesan Al quran tu kena dialami meresap dlm jiwa difahami tiap mksd baca sentiasaa . Perkenalan yg sungguh bermakna :')

3. Esoknya Allah jodohkan berjumpa dgn seorang kakak ni . Mulanya beliau menegur makngah 'tiada solat sunat slps solat asar' then mulanya brsmbg rupanha2 akak tu org johor yg berkerja di qatar . Smbg2 dgn akak tu dia pun cerita dia kerja kat sna dah 9 tahun xde diploma n degree hanya spm . See ! Rezekiii diaa . Jd dia pesan mcm2 seolah sudah lama kenal .dia tahu itu ini waaa akak nii. Terkejutt ! Hahahaha . Beliau pesan psl tolong mama ayah bila dah kerja nnt dgr cakap jaga bebaik, belajar rajin2 ada rezeki dtg kerja kat tanah arab ni seronok katanyaa . Ramah and humble sgt akak tu . Persis arabian dek pakaian berniqab hitam semua :) Tiap kali hjg pnjg dia dan suami akn bt umrah sbb dekat je . Akak tu dh umur 33 tp tgk rupa paras 24-25 cmtu *loveeyeemojiii . 5 thn perkahwinan tgh menunggu cahayamata katanya . Moga dikurnikan anak secepatnyaa amiinnnn . In sha Allah ada rezeki akan cuba kerja di tanah arab . Terima kasih atas perkenalan yg indah & nasihat kak. 



Alhamdulilah alhamdulilah ya Allah krn mengirimkanku org2 yg baik dan menegur diri yg serba tidak sempurna ini. In sha Allah akan diperbaiki dan ditingkatkan prestasiii ! Hehe

Dan byk lagi teguran Allah masa kat mekah . Ingat dekat mekah jaga mulut jaga hatii . Di negeri Allah di rumah Allah yg muliaaa :) terima kasih ya Allah menjemput kami sekeluarga sbgai tetamuMu :)

Moga kami dipermudahkan utk kembali lagi ke tanah suci mekah madinah . Amiinnnn




No comments:

Post a Comment

hey ! would you like to share something ? ^^