Saturday, February 18, 2017

SABAH BAHHH~~

Hiiii~~ okey this entry is all about sabah !

let get started :)

firstly, let the pictures speak which its able to speak a thousand words hahahhaha


my gorgeous mother is ready to take off ! wuuuuuu hehehe

your shoulder is the most comfortable place ever :)

you are still my baby okey ! ah belum besar lagiiiiiii

okey the vacation take 5 days. we flew from klia to kk about 2 hour and im so excitinggggggggggggggg because it is my first time :) thank you midsem break hahaha.
bestttt sangat kota kinabaluu ni sbb the city look like keyel ! haha they even have their own time square hahaha. pasar filipina pun best sbb boleh beli ole-ole and makan makanan laut yang murah and freshh sgt ! but we are so upset because me, dad and adik sakit perut maybe because of food poisoning. muntah2 demam tak larat badan. this kind of thing really spoiled our days at sabah haha. but still we managed to enjoy everything together yay !


ni mmg sedap sgtttt seriuosly tp adakah ini juga merupakan punca keracunan makanan ????? hm hm still curious until now. so if you guys ( ceh ada ke org baca) hahhaha pergi sabah berhati hati lah makan makanan kat sana :(

sewa kereta exora dapat rm140/days. i made a research to get the best price tauuu hahahha. on our way to kundasang so beautiful sabah bahhhh. however, we got no problem psal jalan kat sini selain ada waze ayah juga pakar jalan di sabah sbb he used to came here to do works (outstation).

 we are at the kinabalu park ! 
 im at my very comfort zone alhamdulilah :)

we are the museum inggeris apa tah lupa nama hahahha sorang masuk rm3.

 so here we sleep at the kinabalu pine resort, kundasang.. memang indah sgt permandangan kat sini.tinggi di tepi bukit dipenuhi pokok pine dan gunung kinabalu yang masyaAllah hebat :)

family potret (mising inja dan yanyan) herher. i think we should frame this photo :) lovely <3

 our view from the room. amacam ? fefeeling niuzilen takk ? hahahahahaha

okey dah datang kundasang of course lah kena pegi dairy farm kundasang kan :) lets cekidoutttttttttttt~~ mmg subhanaAllah indah sgt permandangan kat sini dipenuhi gunung ganang, cuaca sejuk sejuk mendung, ladang ladang yang gah besar dan haruman bauan tahi lembu menusuk kalbu~ HHAHAHAHA
  hey boy you look good lookin there !
 fefeeling aku punyai ladang sebesar ini...
 tak complete lah pegi dairy farm kalau tak makan aiskem dairy yang super sedap ni ! hahhaha
when i was kid, i used to read a books like cinderalla, beauty and the beast and etc. the last script in the books wrote "finally they live happily together ever after" yeah now i know it do exist :)

pity my baby adik not really feeling well that day. but he strongly followed us and layankan kerenah kakaknya iniii... love u baby boy.

so here our family potret at desa dairy farm :)

so the next day, we went back to kk because we planned to go to the island ! yay its beach time hehe
so, we went to pulau sapi and pulau mamuntik( pulau tunku abd rahman) by boat. we are so exciting because we got the chance to sea walking under the sea rm150/person. expensive but the experience and moments with family under the sea with the corals and fishes is worthly.

seeeee the water is so jernih and beautiful :)

while waiting for our time to sea walking blurpp blurppp quite nervous. pakai macam ahli astronout tu tp ni astronout laut. masa nak turun tgga dari barge kat tengah laut ni mmg sakit telinga sikit sbb pressure but once we step our feets on the sea base, the feeling is precious and awesome~

my baby. i love u so muchhh . im sorry if im hurting you okey baby. hehe

haiii sonok nampakk kena tamparan angin laut mendayu-dayuuu hahahhaha

kat sni tempat snorkling tapi air laut di tak sejernih krabi maybe sebab kat pantai kot. kat tgh laut jernih lah haha.



parasailinggggg wuhuuuuuuuuuuuu~~ best sgt dapat terbang diudara diatas lautan luas terbentang. alhamdulilah. rm100/2person . punya la bodek abg tu kasi murah kalau tak rm 70/per person tauu meheii ! hahahhaa
why they grew up so fastttttttt ?????? T.T


BROTHERHOOD is everything. they always tak back up me huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~
because im so annoying and mengada erghh hahahhaaha :D

alhamdulilah im so happy for this trip ! what an amazing SABAH BAHHHH....
THANK YOU MAMA AYAH for always made the best for us :)
So next trip will be kat mana pula maaaa ???? hehehhehehee


 acacah tourist gitewww
chao~~


No comments:

Post a Comment

hey ! would you like to share something ? ^^