Pernah tak kau rasa orang disekeliling akan sentiasa memberi pandangan kritikan dan mungkin juga tanggapan ? Pernah tak kau terfikir kenapa ramai orang asing berfikir psl tentang diri kau bahkan hidup kau . Mungkin kadang kala hdup kau x sperti mereka atau mgkin juga mereka xseperti kau . Cuma kau dan org terdekat yg benar mengenali diri kau yang sebenarnya dan dengan org terdekat yg inilah kau curahkan segala dan berkongsi rasa tiap pahit manis dan dengan org terdekat inilah yg menarik kau bangun saat org menolak-nolak. Mungkin yg 'that one' itu kau ada atau mungkin belum kau jumpa. Jika ada jgn cuma simpan dlm hati, simpan dlm doa . Kerana hati itu berbolak balik sifatnya, simpan dlm doa krana hati kita Allah yg pegang seperti mana hati dia .
Pernah tak kau rasa dan lihat akan kelebihan pada diri org lain , pernah tak kau rasa kenapa aku xmcm dia ? Pernah xkau terfikir kenapa kau xmcm dia ? Berbelitkan hidup ni ? Pernah xkau fikir setiapa perkara berlaku itu ada hikmahnya . Sebagai mana kau lihat seorang gadis kelihatan sempurna yg mempunyai ribuan ratusan followers serta dikenali rmai tidak seperti dirikau . Namun pernah terfikir untungnya kau dikurangi dosa drpd ditatapi ribuan followers yg lainnya yg tiapnya mempunyai pandangan dan pendapat berbeza. Mungkin begituu ..
Motif ? Tiada motif cuma kadangnya terfikir duhai kehidupan . Gagahnya setiap insan yg dipilih Allah menjadi khalifah di muka bumi memberi secebis jasa meneguk sedikit ilmuMu yg teramat luas dan menghargai tiap kebesaranMu .
InshaAllah .
Pernah tak kau rasa, kau tulis panjang panjanh ni ada ke org bacaa ?! HAHAHHAHAHAHAHA . Kelakorr angatt ! Hehe :p

I'm reading
ReplyDeletethank youuu , hehe
Delete