Monday, January 26, 2015

Kenangan terindah

Asslamualaikum
26/1/15 
Project class
2.15-5.00
-cebisan cerita

Suasana hari ini seperti biasa, seperti hari hari yang lainnya juga . Menapak ke kelas  yang jauhnya bermeter2 . Namun hampa kelas pagi terbatal. Aku pulang hampa penat dan letih dek diri berpuasa. Aku tidur seketika memanjakan diri diatas tilam empuk berpelukan bear pink pemberian kak mila, buah hati abgku.

Aku terlelap seketika dan terjaga, Astagfirulazim lama benar ketiduran. Jarum jam menunjukkan 12.00pm . Aku menelefon mama bertanya kabar dan bercerita yang merupakan rutin hariku . Aku selalu berpendapat bhwa redha ibu dan ayah itu selalu memudahkan hari hari aku . InshaAllah :)

Kelas petang pd jam 2.15 mengagahkan aku bangun dari katil lalu bersiram dek diri xbermaya . Aku melangkah ke kelas seprti biasa berada di kelas dan membuat kerja2 taking off utk projek akhir sem 6 . 

Pada jam 4.15 , rakan-rakanku yg lainnya berniat utk pulang awal ke rumah dan bilik namun, kehadiran Dr. Mad ke kelas kami melenyapkan keriuhan. Diperiksanya kerja kami satu persatu.

Aku termsk golongan org yg diperiksanya secara rambang . "Aduh!" Gusar hatiku. Perut berkeroncong dan debarnya tidak terkata. Beliau melihat kerjaku dan mengatakan kesilapan besar yg telah aku lakukan . Aku bingung dan malu disamping rakan2ku memerhati ke arah aku . Mendapat dekan setiap semestar tidak bermakna aku tahu segala perkara. kesilapan yg teramat lah sedikit namun besar dimata beliau . Aku tergaris total di column squaring(hanya difahami para QS) hanya kerana garisan yg sehalus benang kertas ku dikoyak dihadapan semua namun bukan oleh beliau. Beliau mengarahkan rakan kelas yg dduk disebelah aku mengoyakkan. Dengan teragak2 dan rasa bersalah Aizat mengoyaknya perlahan2. Pedih rasanya kerja dikoyak xterkata . Namun, aku xmenyalahkan sesiapa kerana ianya dtg dr kekhilafan diri sendiri . Dan apabila rupa2nya satu kelas membuat kesilapan yg sama. Aku lega krn aku tidaklah seteruk yg aku sangkakan . Aku redha utk membetukan segala kesalahan aku utk mnjadikan aku juru ukur bahan yg berkaliber . InshaAllah .proses  pembelajaran mungkin pahit namun hasilnya manis :)

Terima kasih atas teguran dan nasihat .

" Everyone can do a surveying but not everyone can be the real surveyor "



No comments:

Post a Comment

hey ! would you like to share something ? ^^