Assalamualaikum disember . 6 dis 13
malam di ipoh . terlalu byk kenangan di sini . tepuu . padat . mana mungkin terlupa . saat umur 10 hari smpai 19 tahun 8 bln . haih .terlalu byk . sadis pulak ittew memalam ni. hahaha .
aceeli nk stori pasal holidays kat bejing hari tu . tak terupdate . almaklumlah busy kenkonon . haha . ktorg berlepas ke tanah china pada 16.11 . oh nice date , haha . till 22.11 . lama jgk la beku kat sana . siyess sejukkk .. 2 celcius till 12 celciuss . hbis kering gtal apa smua kulit . berlapis2 baju xpyh cterlah kan . itu berangan nk study luar negaraaaa??! haha . biar lah nk berangan punggg .. bahagiaa apaaa :)
okey kat sana ktorg pegi mcm2 tmpat . kedai teh , kedai jed , kedai bamboo , kedai mutiara , kedai rawatan kaki cina, kedai herba . oke semua ni ktorg msk kelas oke ! kelassss ! dia explain apa smua kebaikan bla bla blaaa .. itulah kebijaksaan org cina nii . *salute
first ktorg g sumer palace ! sumpah x tipu tmpat ni pling dasyat sejukkkk . sebab tepi sungai and angin sgt lah sejukk . patu pegi tembok besar china . tempat ni wajib pegi k . macam xpecaya dh jejak kaki ke great wall ni . seni bina dia mmg utuh lah . tabikkk lah org dlu2 . mmg tembok ni AWESOME and greatt ! penat ohh . mengah nk naik smpai atas *xde la ats sgt .hehe ,. ada unta besar sgttt ! best memory ever with le fmilyy :) loveee~~~
okey then forbidden city and tian an men ! tmpat ni mmg diketahui ramai bgi peminat cerita cina lamaaa mcm i kecik2 dluu . ada maharaja , gundik,pglimaam , hmbaa dan sbgainyaa . besar gila istana diaa . 5km jalan kaki dr pntu msk ke luarr . mmg unik reka bntuk dia . rules2 dia . sggahsana , rumah gundik yg pling di nnti rmai . *mcmadagundiknya . hahahaha .. kat sini pun rmai plncong , tempat mmg lawa . masjid2 kat sana pun best . unikkk~~ tp xbest kat sana tandas xde pipeeee ! grr . bnci btl . xbiasalahh . tu je lah yg xsyokk . air berkemain sejuk nasib stgh tmpat tu ada heater .
makanan kat sana sedap belakooo ~ haha . insyaAllah byk je makanan halal . org islam kat sana rmai . alhamdulilah . masih dpt mendengar sayup-sayup azan berkumndang kat sana . rasa bahagia tetibaa . hehe . tmpat shoppin pun best . yelah mata wang dorg kan rndah dr kita . nk shoppin mmg best la cter diaaa .. borong smua je rasa .rasa je lah xbuat pungg .hehe. ada la sikit2 utk souvenir fmily and sahabat handaii.haa ! tgk persembahan apa tah kat sana mmg terpegun+salute+awesome lahh ! siyes dorg hebat . 5 moto race dlm gelung yg sgt kecil saling tdk berlanggr . dasat dasatttt ~~
lpas 5 hari kat sana ktorg pun balik lah . bahagia ni nk balik malaysiaa ! rasa bersyukur sgt dok malysia . cuaca bgus , org baik2 , makanan sedap , aman , and paling penting toliet ada pipeeee ~~~!!!! hahahahah . 6 jam atas flight . terpegun pulak dgn keindahan alam Allah yg sgt lah indah di atas awan sana . sgt cantik , subhanallah . hebatnya ciptaanMu . terasa bgaikan di kayangan . indah ~ terbayang bagaimana pula syurgaMu . takkan terbyg indahnya ituu . Allahu .
Alhamdulilah ya Allah atas segala nikmat yg dikurniakan utk kami . syukur sgt . syukurrrr .. alhamdulilahh . berlancong dianggap sbgai ibadah apb kita berniat utk mengetahui & melihat tmpat org . dunia Allah ini luass . terokaa lahh . insyaAllah :)





wahh ili,, cuti sakan.nak ole2. *mata kedip2
ReplyDelete