Tuesday, November 5, 2013

aku hanya sebutir pasir

assalam . selamat petang . hujan membasahi bumi sg.petani .alhmdulilah . syukur segala nikmat yg Allah kurniakan . salam maal hijrah . moga tahun ini lebih baik dari sebelumnya InsyaAllah :)


Berjuta-juta syukur yg tidak terhingga ku ucapkan kepadaMu ya Allah atas segala nikmat kurniaMu . Alhamdulilah atas segala usaha , doa berjaya mendapat keputusan cemerlang utk semestar3 ini . segalanya drMu . Aku amat kerdil kadang kala merasa malu terhadap diriMu . Amalku tidak sehebat mana namun engkau masih selalu denganku . saat aku jatuh kau kurniakan bantuan , saat aku lemah kau kuatkan , saat aku merasa hilang rencahnya hidup ini kau menyedarkan lagi . Alhamdulilah Ya Allah , terima kasih ..
ku percaya segala yg berlaku ada hikmahnya . ada perancangannya . ada sebab dan alasan tersendiri ...

aku hanya perempuan biasa .. bagai sebutir pasir yg entah dimana , aku tidak ingin dipandang cantik oleh ramai lelaki sedangkan aku hanya boleh menjadi milikmu seorang wahai pemilik tulang rusukku . maafkan daku krn sblum ini aku jahil tentang ini aku melakukan byk kekhilafan . hati ini juga pernah disakiti oleh seorang lelaki yg sememangnya aku tidak sepatutnya diperlakukan begitu .cukuplah pengalaman pertama mengajar.. maafkan aku .. namun aku bangun , aku kuat utk menjdi perempuan yg lebih baik dari dahulu utk dirimu..

 mungkin kita telah bersua muka mungkin juga belum . aku juga tiada pasti . aku berserah saja padaNya . aku tahu Dia telah menentukan yg terbaik buatku , aku hnya mengikut arus ini . 'follow the flow' . segala perkenalan dan pertemuan itu Allah yg tetapkan siapalah kita hendak menyangkal .

Andai Allah sudah menetapkan engkau jodohku yg tertulis di Luh Mahfuz , Allah pasti menanamkan rasa kasih dan cinta dlm hatiku dan juga hatimu , bukankah Allah telah berjanji perempuan yg baik utk lelaki yg baik . sama-samalah kita berubah dan perbaiki diri utk jadi yg baik itu .


cukup pada itu . aku inginkan seorang kawan perempuan yg benar-benar rapat dgnku . tahu perihal diri ini setiap inci dan ruang . can understand w/o i'm saying anything , know every single things about me , really care and love me..namun , persahabatan itu selalu tergantung dan smpai disitu sahaja . yea . masih berkawan tp tidak seakrab dulu bila berpisah .. tetapi kawan yg 'seorang' itu masih belum juga kutemui .. namun , aku bersyukur apa adanya masih ada kawan2 dan family disisi .. alhamdulilah ..





No comments:

Post a Comment

hey ! would you like to share something ? ^^