oke ,. countdown2 ,.lagi bberape hari je nak masuk universiti ni ,.
org kata ap ,. menara gading ??,. kah3 ,.,
diberi dua pilihan ,.
diploma ukur bahan or matrikulasi sains ?
fikir pnya fikir ,.
mmg agk b'minat kos diploma tu tp matrik pn bagus jgk sbb
memendekkan thn and dpt trus msk degree ,.
bukak pnya bukak blog2 org ,.
jumpa nih ,. RED SHARI ,.
dy pnya nsihat membantu ,.
bout quantity surveyor :
Org kata QS nie mmg hot stuff la skrg..tp kna pandai bwk diri la. Sbb die cm tensen2, kdg2 lapang sgt..n so on.
Lgpun, QS nie lebih pentingkn experience..t kalo da nk keja..amek ja mn2 QS..jgn memilih sgt. Dapatkn knowledge and experience, then bru la bulih memilih pekerjaan. Ce ikut jobstreet.com, sume nk yg de experience. So, QS nie mula2 mmg sakit..tp then ok da.
Huhu..SPM xperfect score pun..sbb aku mmg mls studi bnda complicated nih..cth..sains. hehe…
nak kata susah tidak nak kata senang pun tidak. Sume course de susah de senang. It’s depend how you are. QS nie secara ringkas xbgtu complicated maths stream tp lebih kepada ekonomi & teknologi.
Kalo nk list, byk tu…tp nie yg main:
Measurement of Construction Works
Construction Technology
Construction Economy
Professional Practice
Building Services
Project Management
bout matriculation :
Matrix is a shortcut utk any course tp agak byk subjek dlm 1 sem. Plus, kna study hard sbb kna compete ngn student matrix len utk dpt course yg kamu nk. Risiko, akn dpt course len bla deg. Kalo QS, akn mula dri dip. Akn dpt certificate n masih laku di industry. Kalo matrix u have to go deg or it’s meaningless. If mmg bulih carry matrix, amek tu. Bgs gak just kna study hard, kalo x akan sia2.
so ., dh tekad ., amik diploma ukur bahan ,.
harap2 dpt survive dengan
gempaknyaa !! haha ..
wish me luck :)


GOOD LUCK ILI....make it da best ><
ReplyDeleteSALAM LIPAS DARI SAYA
thnx ! good luck to u too ,. grr ,. tak perlu kot dr lipas tu ., haha
DeleteGOOD LUCK <3
ReplyDeletethnx diha ,. good luck kt jordan nty :)
Deletequd liaq. nnty aku dh xdak seblah ang nk kco ang studi n gerak ang tym addmath. hehehe :D
ReplyDeletehaha ,. goodluck jgkk ,. eh ,. elok ket ., sape tdo tyme addmth ., ili sgr bugar je ,. haha ,.
ReplyDelete